Ramadhan bersama Herbalife

Alhamdulillah, syukur kerana tahun ini dapat sekali lagi berpuasa di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini. Dalam umur 27 tahun ini pelbagai kenangan dan pencapaian yang telah dilalui sepanjang bulan puasa.

Insya Allah pada tahun ini akan berpuasa bersama program Herbalife. Pada dua hari awal Ramadhan saya tak mengambil Herbalife Shake sebab rasa macam takut tak larat. Tapi setelah diyakinkan oleh Coach saya teruskan minum shake semasa berbuka dan bersahur.

Syukur kerana hasilnya, sepanjang hari saya berpuasa dengan hanya bersahurkan Shake Strawberry dan Aloe + Teamix, saya rasa bertenaga dan tidak rasa penat. Berikut adalah meal plan bagi bulan Ramadhan bersama Herbalife.


Tapi harus diingatkan supaya mengambil secukupnya air selepas berbuka dan semasa bersahur, sebabnya tak menjadi jugak. Semalam saya rasa bibir ni kering sebab selalu bila minum shake waktu tak puasa 9 - 10 liter air berjaya diminum di siang hari.

Oleh itu, selepas terawih tu cuba la minum air masak/air putih/ar kosong sebanyak mungkin. Jangan risau kembung ke apa ke? Yang penting air dalam badan cukup untuk menempuh ahri esok yang mencabar.

Lagi pun cuaca pada bulan puasa ni selalunya panas dan kita akan kehilangan air yang banyak melalui berpeluh dan buang air kecil. So, nutirisi tak dapat berjalan lancar dalam badan nanti.

Aktiviti? No problem.... Aktiviti harian macam biasa. Puasa dan diet bukan alasan untuk kita hanya duduk lepak diam-diam aje selepas office hour. Malah ada yang tak nak turun site bila musim ramadhan ni. Aktifkan diri kita.

Insya Allah dengan adanya diet Herbalife tahun ini, saya akan berterawih dengan bertenaga.

Mahu berpuasa bersama Herbalife?

Hubungi saya di talian 019-4093836 

E-mail argentum_nitrat@yahoo.com

1 comment:

  1. Salam..sis mcm mna awak boleh minum 9 to 10liter sehari..share tips boleh...sy pling bnyak pun 4liter..tu pun rasa nak nanges .....hu3

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...